Protokół Rady Pedagogicznej Szkoleniowej |
![]() |
![]() |
![]() |
Wpisany przez Karolina Reszka | |
niedziela, 11 listopada 2012 19:26 | |
Protokół Rady Pedagogicznej Szkoleniowej z dnia 25.10.2012r.
Temat: Doskonalenie umiejętności monitorowania i dokumentowania realizacji podstawy programowej Prowadząca: Grażyna Tetelmajer Program: 1.Opracowanie teoretyczne powyższego tematu poparte prezentacją multimedialną. 2.Dyskusja problemowa. Przebieg: Ad 1). Prowadząca pani G. Tetelmajer poruszyła następujące zagadnienia:
Nadzór nad realizacją podstawy programowej: I poziom Nauczyciel(e) - zespół II poziom Dyrektor Kto i kiedy monitoruje? NAUCZYCIEL: - Podstawa programowa (jeśli taka jest) - Program nauczania (jeśli taki jest - Planowanie procesów edukacyjno- terapeutycznych (IPET - Kontrola osiągnięć uczniów DYREKTOR: - Kontrola i dopuszczanie programów, w tym IPET-ów - Okresowa kontrola dotycząca planowania i zapisów realizacji działań - Obserwacja uczniów - Monitorowanie osiągnięć uczniów A)dokonała analizy Podstawy programowej kształcenia ogólnego dla uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym lub znacznym w szkołach podstawowych i gimnazjach (załącznik nr 3) B)podkreśliła, iż należy zwracać uwagę nie tylko na treści zawarte w podstawie programowej, ale także na cele i zadania; Tak rozumiana podstawa pozwala na rzetelne opracowanie przez zespół nauczycieli IPET – u dla każdego ucznia, a w efekcie jego realizacji na WOPFU – wielospecjalistyczną ocenę poziomu funkcjonowania ucznia (na semestr i koniec roku szkolnego); IPET powinien spełniać zasadę SMART, a mianowicie powinien być: S – skonkretyzowany M – mierzalny A – akceptowalny R – realny T – terminowy
Ad 2). W toku dyskusji wysunięto wniosek, iż nie ma potrzeby tworzenia odrębnych, dodatkowych narzędzi do monitorowania realizacji podstawy programowej, jest to wręcz niemożliwe z racji szerokiej rozpiętości dysfunkcji, z jakimi borykają się nasi uczniowie. Wystarczające jest rzetelne opracowywanie IPET – ów oraz WOPFU. Pani Dyrektor Zespołu Placówek Specjalnych oznajmiła, że w naszej placówce ma miejsce dokumentowanie częstotliwości realizacji treści podstawy programowej, co spotkało się z aprobatą ze strony prowadzonej. Protokółowała: Wioletta Sobieralska Załącznik nr 1 do protokołu: - WOPFU – wielospecjalistyczna ocena poziomu funkcjonowania ucznia oraz elementy IPET (źródło G. Tetelmajer) Załącznik nr 2 do protokołu: - Pytania do monitorowania realizacji procesu dydaktyczno - wychowawczego w tym podstawy programowej (źródło G. Tetelmajer) Załącznik nr 1 do Protokołu Rady Pedagogicznej Szkoleniowej z dnia 25.10.2012r
Elementy IPET – zapis z rozporządzenia § 5 ust.2 Program określa: 1. zakres dostosowania wymagań edukacyjnych do indywidualnych potrzeb oraz możliwości psychofizycznych ucznia ( nie przepisywanie orzeczeń) 2. rodzaj i zakres zintegrowanych działań nauczycieli, wychowawców i specjalistów, prowadzących zajęcia z uczniem 3. formy i metody pracy z uczniem 4. ustalone przez dyrektora formy, sposoby i okres udzielania pomocy oraz wymiar godzin 5. działania wspierające rodziców oraz zakres współdziałania z poradnią pp i specjalistami 6. Zajęcia rewalidacyjne i resocjalizacyjne i inne zajęcia 7. Zakres współpracy nauczycieli i specjalistów z rodzicami Załącznik nr 2 do Protokołu Rady Pedagogicznej Szkoleniowej z dnia 25.10.2012r. Pytania do monitorowania realizacji procesu dydaktyczno – wychowawczego w tym podstawy programowej. PYTANIA DIAGNOSTYCZNE:
Co ustalił zespół? …..?
- w zakresie prowadzonych zajęć - w zakresie kontaktów społecznych - w zakresie indywidualnej rewalidacji, resocjalizacji Ewaluacja indywidualnych programów edukacyjnych lub indywidualnych planów pracy z dzieckiem posiadającym orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego
Sposób zadawania pracy domowej?
|
|
Poprawiony: sobota, 24 listopada 2012 17:02 |